Ons opvoedingproject

  • Dynamisch – affectief

    Elk kind met zijn eigen mogelijkheden en beperkingen moet zich goed, veilig en geborgen voelen. De kleuters krijgen de kansen om gevoelens te leren herkennen, uitdrukken en verwerken bij zichzelf en bij anderen. We streven naar een totale ontwikkeling van het kind waar hoofd, hart en handen evenwaardig zijn.

Cognitieve ontwikkeling

De leefwereld van kleuters is het aansluitingspunt tot cognitieve ontwikkeling. De school doet een gevarieerd en gedifferentieerd aanbod aan activiteiten. Ze creëert een rijk milieu en schept kansen tot zelfstandigheid.

Anim pariatur cliche reprehenderit, enim eiusmod high life accusamus terry richardson ad squid. Nihil anim keffiyeh helvetica, craft beer labore wes anderson cred nesciunt sapiente ea proident.

Sociale ontwikkeling

Het groeiproces van ik-gericht zijn naar een groepsgebeuren verloopt
langs vrije en geleide activiteiten.

Kleuters leren respect opbrengen voor elkaars eigenheid,
zowel in de klas als erbuiten.

Dit alles brengen wij bij elkaar in sociale projectjes.

Lichamelijk – motorische ontwikkeling

De bijzondere leermeester LO geeft, creëert en stimuleert zowel groot- als kleinmotorische bewegingskansen. De klastitularis verrijkt dit nog in het thema en differentieert op het niveau van de kleuter.

Tijdens vrije momenten biedt de schoolomgeving enorme bewegingskansen.

Het is belangrijk dat we onze leerlingen op weg zetten
naar een gezond en veilig leven.

Verbondenheid en geloofsopvoeding

De kleuters worden vertrouwd met het christelijk geloof door bijbelverhalen.

Door de christelijke waarden voor te leven willen we ze doorgeven, geïllustreerd met verhalen, toevallige situaties en gebeurtenissen.
In verbondenheid met ouders, kleuters en leerkrachten vieren we christelijke en andere feesten.